EAAKiO3cOr8gBOZC4meftnzIqcy9mtjLJbiZCZASRSvLyHJVQIdWSZAZCzvZCVbC04ZAWaYeFdtpEQAoP8SnZAKmK97dYSQaE3Ouj0x26wRkAYoaTqZCE13wj5LPhPKVCVwP7QnoIiOqx4Da2bhgHnI3UIjCR0v07PtTHPDLu8kl3ZBL0DViPau6Xyg431kBIAfOc2XDQZDZD

Mikor voltál utoljára szerelmes a vállalkozásodba?

Bármilyen területen is vállalkozz, a hétköznapok bizony küzdelmesek, nehezek. Bizonyára volt neked is olyan, amikor legszívesebben feladtad volna. Persze megtanulhatunk ráfókuszálni a pozitív dolgokra, és figyelmen kívül hagyni a rosszakat. De vallhatjuk be, nem könnyű, főként nem úgy, hogy egy jó hírre tíz rossz jut sokszor, amit nehéz elfogadni. Újra lendületet venni és pozitívnak maradni. A vállalkozás nem könnyű műfaj!

Persze az elején még nem így van. Minden olyan rózsaszín! Amikor kipattan a fejedből az ötlet, amikor megtervezed, álmodozol róla, elképzeled, mennyi embernek teszed jobbá, könnyebbé, egészségesebbé, boldogabbá az életét azzal, amit adni fogsz nekik a szolgáltatásoddal, akkor még nem gondolnád.

Ebben a fázisban egyszerűen nincs akadály előtted! Hirtelen fantasztikus stratégává válsz és képesnek érzed magad arra, hogy megváltsd a világot is. Mígnem egy szép napon meg nem valósul az álom. És bár valószínű addig is fellépnek nehézségek, csak a nyitásra, az indulásra tudsz koncentrálni, az álmod elérésére. A megvalósítás rögös útjai nem is tűnnek annyira nehéznek. Majd jönnek a dolgos hétköznapok…

És rá kell döbbenj, az álom és a valóság olykor nagyon messze állnak egymástól!

Az eufória elkezd csökkenni, egyre több dolog lesz, ami zavar, ami nem jön össze elsőre, másodikra, de tizedjére sem. Egyre több ember van, aki feltart. Egyre több mindent engedsz el és legyintesz, hogy „mindegy, enélkül is megleszünk valahogy”… 

Ezek mind elterelik a fókuszt arról, hogy boldog legyél a vállalkozásodban. Már nem csak a jót, a szépet látod, hanem az eléd görgetett nehézségeket, köveket is. 

Aztán jön a következő fázis, amikor már működik az üzleted, kezdenek megismerni és mindenki arra hajt, hogy elhitesse veled, kell az Insta, a Facebook nem halott, a Google Cégemé a jövő és a turisták csak a Tripadvisort nézik, de jó lenne a Pinteresten is fent lenni, Google Ads nélkül pedig nem élet, a biznisz élet. A rossz hírem az, hogy ez mind igaz. De ekkorra már arra sincs kapacitásod, hogy kidugd a fejed a hullámokból, nemhogy megtanuld, és sikeresen alkalmazd az összeset. 

Amikor utol ér a felismerés

Ha nem sikerül valami

És jön a nagy felismerés...

Az álmod már ki tudja, merre jár. Csak az éltet, hogy nagyobb konfliktus nélkül túléld a napot, teljesen maga alá ne temessen a rengeteg tennivaló, és ami ott motoszkál a fejedben. Már csak ad hoc akciókra futja. Ismerős sorok? Te is így éled/élted meg?

Ebbe a fázisba bele szoktam én is még csöppenni. És ilyenkor „jövök azzal”, hogy akkor most stratégiát tervezünk. 6 éves turisztikai tanácsadói pályafutásom alatt az egyik legélvezetesebb volt számomra ez a fázis.

Hogy miért?

Imádtam a brainstormingok keretében feltárni az igazi motivációkat, a víziókat, a szűk keresztmetszeteket, az elvárásokat és az alapból jól működő tényezőket.
Hajtott a vágy, hogy az elsődleges és másodlagos kutatások során minél több adatot össze tudjak gyűjteni és végül ezeket szintetizálva kikerekedhessen a valódi helyzet.
Izgalmas volt számításba venni a lehetőségeket és a veszélyeket, mindig továbbgondolva, hogy milyen jövő tárul a fejlesztendő terület elé a jelenlegi helyzet alapján.
Majd következett a hab a tortán: a konklúziók levonása és a fejlesztések egy csomagban való tálalása, szigorúan a realitások mentén.

E gondolatmenet alapján dolgozom még ma is, de már önálló tanácsadóként.

Hogy miért fontos a visszanézés, a motivációk feltárása, a jövő kutatása?

Az igazi ok az, hogy ilyenkor újra életre kel az álom! Elevenen él és nem hagy nyugodni. Újra beissza magát az érzés a bőröd alá, hogy ezt akarod és csak ezt, bármi áron! Visszatér a régi motivációd! A régi célokat újak válthatják fel! Felfrissül a vállalkozásod, megújul. 

Mit tudunk előhozni a stratégiai tervezés segítségével együtt?

Egy tiszta cselekvési tervet készítünk, amely mindig mankót nyújt, ha lankadna a fókusz. Mert a küzdelem rád telepszik, érződik kifelé is, és ezt azonnal fogják a vendégeid radarjai. De ugyanígy kihat a lelkesedésed is a vállalkozásodra. És aki lelkesedik, az könnyebben ad szívből, többet és többet, mint amit elvárnak tőle, és ezt minden vendég értékeli – a Tripadvisoron 5 buborékra.

Az eredmény pedig a csillogás a szemekben és a tettvágy, hogy minden nap tegyünk valami jót. Ez motivál nap, mint nap, és az, hogy minél több vendéglátó- és szálláshely tulajdonos tudjon újra álmodni. Mert álmok, célok, vágy nélkül nem lehet élni, de dolgozni sem!

Adjunk új lendületet a vállalkozásodnak, nézzük meg, mitől fogsz újra szárnyalni!

Iratkozz fel a Youtube csatornámra is. Itt tudod megnézni. ÉRTÉKELÉSTUNING