EAAKiO3cOr8gBOZC4meftnzIqcy9mtjLJbiZCZASRSvLyHJVQIdWSZAZCzvZCVbC04ZAWaYeFdtpEQAoP8SnZAKmK97dYSQaE3Ouj0x26wRkAYoaTqZCE13wj5LPhPKVCVwP7QnoIiOqx4Da2bhgHnI3UIjCR0v07PtTHPDLu8kl3ZBL0DViPau6Xyg431kBIAfOc2XDQZDZD

Magyarországon egyenlőre még nem kellően ismert a “reputation management” kifejezés, azaz a hírnév-menedzsment. Ma erről a rejtélyes jelenségről fogom lerántani a leplet, illetve ellátni benneteket olyan kézzelfogható hatékony tippekkel, mellyel makulátlan hírnevedről gondoskodhatsz. k

Mi az a hírnévmenedzsment?

A hírnévmenedzsment az a folyamat, melynek során befolyásoljuk, hogy mások hogyan vélekednek a márkánkról, vállalkozásunkról, személyes arculatunkról az interneten. Ez magába foglalja a hírnevet befolyásoló online visszajelzések és vélemények nyomon követését, az azokra való reagálást és azok alakítását. A hírnévmenedzsment kulcsfontosságú része a bizalom, a hitelesség és a lojalitás kiépítése ügyfeleid körében. 

A kérdés azonban a következő: Hogyan tudod hatékonyan kezelni vállalkozásod hírnevét a digitális korban, ahol az információk gyorsan terjednek és a vélemények gyorsan változnak? Íme 6+1 tipp, ami segíteni fog téged a helyes hírnév-menedzsmentben:

1. Ismerd a célközönséged

Mielőtt belefognál a hírneved menedzselésébe, az első lépés, hogy meg kell értened a célközönségedet. Fontos, hogy az alábbi kérdésekre határozott válaszod legyen: Pontosan ki az, akit akár 1000-szer is klónoznék, annyira szuper vevőm/vendégem? Mi érdekli őket? Mit várnak el tőlem? Minden oldalról érdemes körüljárni a témát akár olyan mélységig, hogy mit tesznek ébredés után, hogyan néz ki egy napjuk, mikor és milyen tevékenységet végezve térnek aludni. Mik azok, amik miatt éjjel álmatlanul forgolódnak az ágyban? Ahhoz, hogy megfelelően tudj feléjük kommunikálni, elengedhetetlen, hogy úgy ismerd őket, mintha a legjobb barátaid lennének.

2. Határozd meg a célodat

Mit szeretnél elérni a hírnévkezeléssel? Az ismertséged szeretnéd növelni? Vagy éppenséggel az értékesítést lendítenéd fel? Határozz meg magadnak egyértelmű, mérhető célokat a hírnévkezelési stratégiádhoz és rendszeresen kövesd nyomon az előrehaladást és az eredményeket. Ez segíteni fog abban, hogy ne válj dekoncentráltá, és az aktuális célodon tudd tartani a tekinteted.

3. Vizsgáld meg online jelenléted

Tanulmányozd alapossággal jelenlegi online jelenléted. Elengedhetetlen saját erősségeink és gyengeségeink ismerete, ezeket pedig úgy tudod legkönnyebben megtudni, ha utánajársz, mit mondanak rólad a különböző online platformokon az ügyfeleid, legyen az éppen blog, fórum vagy közösségi média. Keresd a pozitív és negatív visszajelzéseket, a hiányosságokat és a javítási lehetőségeket. Sokszor közvetlenül ott van a szemed előtt, hogy min kell változtatnod a kommunikációdban a boldog és elégedett ügyfelek tömkelegéhez, így ez a lépés elengedhetetlenül fontos. 

4. Hozz létre tartalmakat

A tartalomkészítés a grátisz a hírnév-menedzsmentben. Vállalkozásod jellegétől függően meg kell találni azokat a típusú tartalmakat, melyek megfelelően mutatják be szakértelmed, értékeidet, személyiséged. Ez természetesen teljesen más lesz például egy belvárosi magyaros étteremnek, és egy canva szakértőnek, éppen ezért elengedhetetlen az első lépés: a közönséged mélyreható ismerete. A tartalom lehet bármi, szinte csak a képzeleted szabhat neki határt: blogbejegyzés vagy podcast, e-book, esettanulmány vagy instagram post – egészen addig amíg tartalmad releváns, vonzó és hasznos célközönséged számára, illetve összhangban van céljaiddal.

5. Optimalizáld a SEOt

A keresőoptimalizálás (azaz SEO) nem más, mint a weboldalad láthatóságának és rangsorolásának javítása a keresőmotorokban, pl a Google-ban. A tartalmaid megfelelő SEO-zásának az eredménye például, hogy amikor valaki rákeres arra, hogy “budapest catering”, akkor vállalkozásod nem a 16. oldalon dobja fel találatnak, hanem az első oldal felső felében. A megfelelő kulcsszavak ismerete és használata, felhasználóbarát webdizájn kialakítása, a tartalmak rendszeres frissítése mind hozzájárul ahhoz, hogy weboldalad több szerves forgalmat generáljon és javítása online hírneved.

6. Légy aktív a közösségi médiában

A közösségi média a hírnév kezelés egyik leghatékonyabb eszköze. Lehetővé teszi számodra, hogy ügyfeleiddel, vállakozásod iránt érdeklődökkel közvetlenül léphess kapcsolatba, így mindenképp tanácsos azokon a közösségi média platformokon, ahol közönséged is jelen van fent lenni, és következetesen, illetve hitelesen posztolni. A tisztelet és a megbecsülés kifejezésének egy kiváló módja részedről, ha időt szakítasz arra, hogy válaszolj követőid észrevételeire, megjegyzéseire, és mindennél fontosabb a kérdéseikre. Neked szinte semmi időbe sem kerül, ők cserébe viszont azt érzik, hogy egy élő, lélegző entitástól vásárolnak, nem pedig egy robottól. 

+1 Monitorozd az értékeléseidet és válaszold meg őket

Akár hiszed, akár nem, bizony az online vendégértékelések az egyik legnagyobb befolyásoló tényező amikor vállalkozásod hírneve van a terítéken. Befolyásolhatják a SEO-rangsorolást, az ügyfelek bizalmát, a konverziós arányt, és a szájról-szájra marketinget. A különböző platformokon megválaszolt értékelések egyik legnagyobb haszna, hogy pozitív üzenetet közvetít vállalkozásodról. Méghozzá azt, hogy törődsz az ügyfeleiddel. Éppen ezért, köszönd meg mindig vevőidnek a pozitív értékeléseket, és szakszerűen, illetve tisztelettudóan kezeld a negatív visszajelzéseket. Ne csak szavakkal mutasd hogy törődsz a vásárlóid elégedettségével, hanem ténylegesen igyekezz mihamarabb megoldani az esetleges problémákat és panaszokat. 

Ezt a 6+1 tanácsot követve könnyen megértheted mit is jelent a hírnév-menedzsment, ha viszont esetleg elakadtál, és semmi kedved nincs ezzel foglalkozni, akkor engedd, hogy enyhítsünk a terheden. Küldd el most nekünk 3 legnegatívabb értékelésedet és mi most helyetted megválaszoljuk őket. Tesztelj le minket most, és aludj terhektől mentesen akár már ma este!