Blog

3+1 tipp, hogy végre soha többé ne idegesítsd fel magad egy értékelésen sem!

Szerző: 2019. 06 16.blog0 hozzászólás

Ismerős az az érzés, amikor egy komolyabb foglaláshullám vagy egy jól sikerült kampány után görcsbe rándul a gyomrod, mert arra számítasz, hogy akármennyire törekedtél arra, hogy szuper szolgáltatást nyújts az ügyfeleidnek, vendégeidnek, mégis tuti lesz pár troll, aki nyekeregni fog – mégpedig online a közösségi média felületeiden? Csak hogy mindenki lássa – biztos, ami biztos alapon.

Ez az érzés azért van, mert alapvetően nehezen viseljük a kritikát. Főleg akkor esik nagyon rosszul, ha apait-anyait beletettünk abba, hogy a kedves ügyfél a legjobbat kapja. Ha ebben az állapotban kap el egy negatív kritika, akkor vagy leblokkolsz vagy pedig kiakadástól tajtékozva leordítod a fejét. Van még egy lehetőség, ami még ennél is rosszabb: ha magadban tartod! Ez utóbbi pedig sem a saját, sem pedig az üzleted egészségének nem tesz jót.

Nézzük meg, mit tehetsz ezek helyett:

1. Lépj hátra egy lépést vagy aludj rá egyet (ha tudsz), mielőtt válaszolsz

Ha mégis megtörténik, amitől minden szolgáltató tart, nagyon fontos, hogy ne pánikolj! Próbáld meg objektíven tekinteni az értékelésekre. Ha ez nem megy és úgy érzed, nagyon felhúzott, akkor se ess neki a kommentelőnek. Beszéld meg a társaddal, egy barátoddal vagy bárkivel, aki ismer téged és a bizniszedet. Ne feledd, a reakcióink mindig tükröt tartanak elénk. Gondolkozz rajta, hogy miért dühített fel annyira az a vélemény legbelül, igazán?

2. Bármit is írt, mindig adj választ

Ez legalább 2 okból nagyon fontos. Először is tudnod kell, hogy az értékelésekre adott válaszok is segítenek abban, hogy jobb helyezést érj el a Google keresőben – márpedig még mindig a Google az egyik legfontosabb információforrásunk. Kár lenne kihagyni ezt a ziccert. A másik ok pedig az, hogy ezzel megállíthatod a negatív kommentcunamit. Felmérések bizonyítják, hogy ha egy vállalkozásról zömében pozitív értékelések vannak fent az interneten, illetve a tulajdonos mindig reagál nyilvánosan az ügyfelei kommentjeire, akkor az értékelők kevésbé hajlamosak negatív tartalmat posztolni. Fontos és ezt nagyon jegyezd meg: SOHA nem a negatív kommentet írónak válaszolsz elsősorban, hanem azon potenciális ügyfeleidnek, akik olvassák a reakcióidat az értékelésekre. Ebből döntik el, hogy mennyire tudnak azonosulni veled és mennyire bíztató az a hozzáállás, amelyet tanusítasz az ügyfeleid véleményével szemben. Hiszen sosem szolgáltatáshoz, hanem a mögöttük álló emberekhez kapcsolódunk.

3. Jelentsd és dolgozz azon, hogy soha többé ne kapj hasonló kritikát

Ha megalapozatlannak tartod, és teljesen egyértelmű, hogy nem rád vonatkozik az értékelést, jelentsd az oldal üzemeltetőjének. De ha egy kicsit is lehet valóságalapja, dolgozz azon, hogy elkerüld a jövőben! Dolgozz azon, hogy minél több értékelésed legyen, kérd be aktívan minden ügyfeledtől és vendégedtől, de akár a partnereidtől is, hogy el tudd dönteni, milyen súllyal szerepelnek a kritikus pontok és ne kezdj meggondolatlan fejlesztésekbe, illetve így a figyelmed sem fog elsiklani a fontos és sürgős változtatásokat igénylő dolgok felett.

+1  Ütemezd be, hogy mikor foglalkozol az értékelésekkel

Vérmérsékleted szerint döntsd el és jelölj ki egy időszakot a héten, hogy mikor foglalkozol az értékelésekkel. Ha gyakran érkezik értékelésed a különböző felületekre, akkor érdemes hetente 1-2 alkalommal megválaszolni őket. 5 alatt egyszer elég rájuk tekintened.

************************************************************************************************

Ha szeretnéd tökéletesen megválaszolni az értékeléseidet kattints ide (ha nem működik, akkor ezt a linket másold be a böngésződbe: https://ertekelestuning.hu/kickstart), megmutatom, hogyan érheted el, hogy soha többé ne fájjon a fejed emiatt.

  • Ismerd meg az értékelők pszichológiáját,
  • tudd meg, hogy mely szavakat kötelező és melyeket tilos használni egy értékelés megválaszolásánál és
  • kapsz azonnal bevethető gyorstippeket az értékelések kezelésére.
  • Bónuszként pedig tiéd egy 4000 Ft értékű kupont is, amelyet beválthatsz az ÉrtékelésTUNING bármelyik szolgáltatására.

 

Láttad már legnépszerűbb tartalmainkat?