Blog
3 homlokracsapós döbbenet, ami téged is utolér, ha a Tripadvisor fiókod van
Amikor a „Miért?” kérdésre tényleg nincs válasz
Amióta egyre mélyebben merülök bele a Tripadvisor admin felületének rejtelmeibe, néha az az érzésem, hogy a Tripadvisornál valamilyen külön galaxisról származó marketingesek ülnek, akik totálisan fittyet hánynak arra, hogy a Föld nevű bolygón léteznek piacformáló, sőt társadalmi szokásokat átalakító erők (néven nevezve: Facebook, Instagram, YouTube, Google és társaik). És főleg arra tesznek nagy ívben, hogy ezek használatához az emberek és a cégek hozzászoktak és nehezen engedik el az így kialakult hirdetési, követési és információszerzési szokásaikat.
Még mindig lelkes értékelő is vagyok (itt követhetsz), folyamatosan töltöm fel azoknak a helyeknek az értékelését, ahol jártunk (és természetesen, amelyek nem sértik ügyfeleim érdekeltségét), amiért TripCollective pontokkal jutalmaz a Tripadvisor.
Legutóbb az alábbi lelkesítő e-mailt kaptam tőlük:
Szuper! Akkor lehet, hogy ideje átformálnom a gondolkodásomat és a következő kerek szülinapom előtti 2. nap, 21. óra 46. percében fogom kérni a köszöntést 😉
Sötét fellegek tornyosulnak
Sokszor találkozom azzal az ügyfeleimmel folytatott konzultációk során, hogy konkrét elképzelésekkel vágnának bele a Tripadvisor-fiókjuk kezelésbe vételének: pl. van szuper Facebook és Instagram jelenlétük és kb. ezt kopizzuk át Tripadvisorra is. Na, és itt kezdődnek a bajok…
Összeszedtem 3 ilyen homlokracsapós döbbenetemet, ami sok-sok bosszúságot okozott az elején és nehéz volt megértenem, mert hajlamos vagyok mindenre egy 3 éves szintjén reagálni a klasszikus „Miért??” kérdéssel. Aztán néhányra találtam logikus magyarázatot, másokra nem, és akkor jött a tradicionális szülői válasz: CSAK! Elég nagy mogulok ahhoz, hogy ne kelljen mindent megmagyarázniuk. Ok. (De akkor is… Miért?)
Ez a 3 pont abban segít, hogy mi az, amit ne várj el tulajdonosként a Tripadvisortól és mire figyelj, ha el akarod kerülni a büntetést. Based on true stories.
Döbbenet No. 1. Képeket 4-5 napba telik feltölteni???
Igen, jól olvasod és ha kezeled aktívan a Tripadvisor fiókodat, akkor már tapasztalhattad is. És ezt – főleg a nyári szezonban és kiemelt időszakokban – kőkeményen be is tartják. Valahol érthető, hogy le kell ellenőrizniük a percenként ezrével beérkező fényképeket annak érdekében, hogy a hitelességük megmaradjon, de ez egy jelzés számodra, hogy az ad-hoc módon létrehozott Facebook-kampányodat vagy nyereményjátékodat ide nem érdemes feltöltened.
Ebből az következik, hogy Tripadvisor nem az impulzív hirdetések, hanem a bizalomépítés platformja. Azzal tudsz kitűnni, ha minél több és minél jobb értékelésed van (ami ha folyamatos, akkor előre tud repíteni a Népszerűségi listán).
Döbbenet No. 2. Értékelésbekérés a helyszínen tablet segítségével? Eszedbe ne jusson!
Annyira logikusnak tűnik, hogy szinte fáj, és általában ez az a pont, amikor a leginkább legörbül az ügyfeleim szája, amikor megtudják, hogy nagyon nem ajánlott az az értékelési metódus, hogy kiteszel a szolgáltatóhelyedre néhány tabletet és a vendégek saját profiljukra belépve értékelnek a szolgáltatatás igénybevételét követően távozás előtt. Ezt sajnos nem lehet, ugyanis a Tripadvisor algoritmusa azt is nézi, milyen IP-címről és milyen internetkapcsolat segítségével érkeznek be az értékelések. Ha atipikus tevékenységet észlel (pl. egyik héten 1, míg a rákövetkező héten 120 értékelés érkezik a profilra), akkor rögtön befog a radar, és ha ugyanarról az IP-címről érkeztek a vendégvélemények, akkor hátrasorolással, az újonnan szerzett pozitív értékelések elvesztésével és fiókblokkolással sújtja a profilt. Ezeket ugyanis hamis, vásárolt értékelésként veszi a Tripadvisor szűrőrendszere.
Idén nyáron zajlott le az első precedens értékű per, ahol egy olasz fiatalt pénzbírságra és letöltendő börtönbünetésre ítéltek hamis értékelések írásáért. Hidd el, nem akarod nekik bizonygatni, hogy tényleg a vendégeid írták és valósak a véleményeik. Kb. esélyed sincs. Jobb ezt a metódust inkább elkerülni, így a baj is elkerül.
Szolgálati közlemény: Ha úgy érzed, hogy már most belefáradtál a gondolatba is, hogy ezzel neked foglalkoznod kelljen, akkor kattints ide, van kiút a sziszifuszi melóból.
Döbbenet No. 3. Hopp egy új kategória a rangsorolásban!
Már kezded azt hinni, hogy van tapasztalatod és már olyan nagy meglepetést nem tud okozni a Tripadvisor, aztán ukk-mukk-fukk minden értesítés nélkül létrehoznak egy új alkategóriát (pl. legutóbb novemberben a streetfoodosokat is tömörítő Harapnivalókat), ahova az eddigi teljesítményed és profilod alapján szerintük beillesz és minden előzetes értesítés nélkül ott találod a bizniszedet valahol ennek a kategóriának a rangsorában is.
Persze ez valahol érint is meg nem is. A legjobb, ha bepipálva hagyod az új kategóriát, ha végignézve az ott megjelenő pályatársakat úgy érzed, hogy közéjük tartozol, de befolyásod – az általános rangsorolási preferenciáknak való megfelelésen túl – nincs rá. Ha viszont úgy érzed, hogy a maximálisan 5 bejelölhető kategória közül nagyon nem passzol az új kategória a profilodhoz és szeretnéd az eredetieket megőrizni, akkor szíved joga így dönteni, csak vedd ki a pipát az újonc kategória elől. Ha meggondolod magad később bármikor visszaállíthatod.
A vihar csillapodni látszik
A lista még nem ért véget, de nem akarlak elrettenteni attól, hogy használd, sőt hasznodra hajtsd a Tripadvisort.
ELLENKEZŐLEG!! Az a célom, hogy minél több Tripadvisor profiltulajdonos hozza ki a maximumot a platformon való jelenlétéből. Hiszen lehet szeretni vagy utálni, karbantartani vagy figyelmen kívül hagyni a létezését, a tény ettől még tény marad: a célközönséged a Tripadvisoron keresi a hozzád hasonló szolgáltatókat. És miért ne tűnnél ki a konkurenciáid közül egy tökéletes fiókkal, amely
- vonzza a tekintetet,
- akár a Google felületein is első helyek között jelenik meg és
- kiváló értékelésekkel mélyíti el a leendő vendégeid bizalmát a szolgáltatásod iránt, hogy biztosan ne sétáljanak tovább, miután lecsekkoltak a Tripadvisoron?
Ha van egy ügyes marketinges segítséged, aki tud foglalkozni rendszeresen a Tripadvisorral, de be kell tanítani és tökéletesre polírozni a profilodat, akkor te is abban a cipőben jársz, mint sok más ügyfelem, akiknek 1 hét alatt működő, csilli-villi profillá alakítottuk a virtuális kirakatának ezen részét.
Mert ne feledd, a közösségi médiában – így már a Tripadvisoron is – az vagy, akinek látszol.
Pozitív vendégértékelésekben gazdag napot kívánok Neked!
Üdv,
Márti