Blog
Tripadvisor – a jó döntések melegágya
Hosszú hétvégén mi mást csinálna az ember, mint hogy a következő pihenését tervezi. Ez nálunk bevett szokás, hiszen a hétköznapok rutinjai nagyon el tudják vonni az ember figyelmét a pihenésnek még a gondolatától is. Ilyenkor vagyunk relaxált állapotban, el tudunk mélázni azon, hogy mire vágyunk legközelebb, és megfontoljuk, hogy a korábban felmerült lehetőségek közül melyik kap esélyt.
Szállást minden esetben a booking.com-on foglalunk és szinte minden esetben olyat, ahol le lehet mondani viszonylag rövid idővel a tervezett érkezés előtt. Még egyszer sem fordult elő, de ezzel biztosítjuk be magunkat, hogy ne fizessünk be előleget, amikor lehet, hogy el sem tudunk menni, mert bármi közbejöhet, hiszen gyerekekkel az élet elég váratlan fordulatokat tud produkálni.
Úgy 2 hete átküldtem a férjemnek egy linket, ahova én nagyon szerettem volna elmenni. Nem tudott belekötni. Nézte bookingon, nézte a honlapot, és végül megnézte a Tripadvisoron az értékeléseket. Volt ideje, elmélázott a képek és az értékelések felett és meghozta A DÖNTÉST. Már repült is az e-mailfiókomba a megosztott üzenet: lefoglalta a szállást J Juhhéjj!
Az egész folyamatról én persze csak annyit láttam, hogy nézi a telefonját, de amikor az a foglalás után megcsörrent és megtudtuk, hogy overbooking van a párhuzamosan használt foglalási rendszerek miatt és nem mi lettünk a gyorsasági bajnokok, akkor csak annyi mormogott:
„Ha nem szippantottak volna be az értékelések, akkor mi „nyertük” volna meg.”
Bár úgy tűnik, az ember racionális lény, döntéseit mégis érzelmi szinten hozza meg, és később racionalizálja azokat. A Tripadvisor működését azonban mindkét döntéselőkészítő módhoz lehet kötni. Először is a képek és hangulatok, amelyek megjelennek a profilon az emóciókat mozgatják, tudat alatt mindenki elképzeli, milyen ÉRZÉS lesz ott tartózkodni és emellett még bele is éli magát a többi utazó által leírt szituációkba. Emellett pedig az észérveket is erősíti, hiszen, ha meglátok egy helyet, amit 5-ös skálán 2-esre értékelnek és mégis adok esélyt, akkor már csak magamra vethetek, ha vagyok olyan balga, hogy dafke kipróbálom, hiszen minden RÁCIÓ amellett szólt, hogy bizony távol kellene tartanom magam attól a helytől.
Remélem, nagyjából szemlélteti a fenti történet, hogy
a döntési folyamat VÉGSŐ, MINDENT ELDÖNTŐ szakaszán lép be a Tripadvisor és tarol mindent:
vagy ledarálja a nézelődő leendő vendég lelkesedésedését vagy pedig úgy felturbózza, hogy rájön, máshova már nem is akar menni.
És az eredmény: remegő kézzel kattint a „Lefoglalom” vagy „Megveszem” gombra, nehogy elhappolják előle az ajánlatot.
Ha eddig kételkedtél a Tripadvisor erejében, remélem, sikerült egy picit eloszlatnom a felhőket a fejed felől.
Legyél Te is ott a végső döntés előtt a potenciális vendégeid fejében! Kérj 1 órás konzultációt, hogy megtudd, hol tudsz javítani a Tripadvisor megjelenéseden!