EAAKiO3cOr8gBOZC4meftnzIqcy9mtjLJbiZCZASRSvLyHJVQIdWSZAZCzvZCVbC04ZAWaYeFdtpEQAoP8SnZAKmK97dYSQaE3Ouj0x26wRkAYoaTqZCE13wj5LPhPKVCVwP7QnoIiOqx4Da2bhgHnI3UIjCR0v07PtTHPDLu8kl3ZBL0DViPau6Xyg431kBIAfOc2XDQZDZD

Ha 1000 Ft-ot is hozhat egy értékelésed, ne elégedj meg 100 forinttal! Itt a megoldás, hogyan zsebeld be a maradék 90%-ot!

Veled is előfordult már, hogy miközben egy értékeléseidet megválaszoltad (mert azt a leckét már megtanultad tőlem, hogy az összes értékelést meg kell válaszolni) feltetted magadban a kérdést: 

Ez valóban megéri nekem? 

Az értékelésekkel kapcsolatban több témát boncolgattam már korábban, ezúttal azt fogom bebizonyítani, hogy a kérdésre a válasz egy határozott IGEN. Sőt, bizonyításomhoz ezúttal a tudományt is segítségül hívom és egy valós kutatás eredményeit osztom meg veled! 

A Moz.com csapata elvégzett egy, az értékelés menedzsmenttel kapcsolatos kutatást, melyben megkérdeztek 1000 fogyasztót a vásárlási szokásaikról. A felmérésben arra a kérdésre keresték a választ, hogy az egyének hogyan lépnek kapcsolatba a Google-al és más nagy webhelyekkel a vásárlási folyamat során.

Talán még te magad is kételkedsz abban, hogy az online jelenléted bármilyen hatást gyakorol az eladások számára. Talán pont emiatt nem is foglalkozol vele, és hagyod a Tripadvisor fiókodat és a Google cég profilodat a levegőben lógni. El kell, hogy szomorítsalak! Nagyon erős befolyásoló tényező. Hogy mennyire, azt most rögtön meg is mutatom.

Ennyit számítanak az online vélemények!

A kutatásban arra a kérdésre, hogy: Egy vásárlás során mennyire fontosak az online vélemények a döntéshozatalban? – a következő egyszerre elkeserítő, mindazonáltal más nézőpontból nézve határozottan pozitív eredmények születtek: a válaszadók 67,7%-nak befolyásolják az online értékelések a vásárlási döntését. Arról, hogy ezt én miért tartom jó dolognak majd a bejegyzés végén olvashattok, szóval megéri kitartani!

Mit veszítesz azzal ha nem foglalkozol az értékeléseiddel?

Most nézzük meg milyen bevétel kiesést kockáztatnak a vállalkozások azzal, ha nem foglalkoznak a negatív értékeléseikkel, amelyek a Google cégprofil első 20 értékelése között jelennek meg:

  • 1 negatív értékelés esetén az ügyfelek 21,9%-át 
  • 2 negatív értékelés esetén az ügyfelek 44,1%-át
  • 3 negatív értékelés esetén az ügyfelek 59,2%-át
  • 4 negatív értékelés esetén az ügyfelek 69,9%-át veszíthetjük el.

Éppen ezért kritikusan fontos, hogy a Google keresési találatok első oldalát tisztán tartsd a negatív tartalmaktól vagy értékelésektől, mivel egyetlen negatív, megválaszolatlan értékelés is a potenciális ügyfelek közel negyedébe kerül, akik elkezdtek kutatni a szolgáltatásod után (azaz valószínűleg már mélyen a konverziós tölcsérben voltak). 

Ezek alapján egészen pontosan azt is ki lehet kalkulálni, hogy vállalkozásod mennyi üzleti lehetőségtől esik el, egy olyan aprócska tényezőnek köszönhetően mint az értékeléseid. Sokkoló, ugye?

A covid időszaka alatt az online vásárlások mennyisége drasztikusan megnőtt, és a vevők kizárólag a vállalkozások online megjelenésére tudták alapozni a döntéseiket. Ebből kifolyólag nem meglepő, hogy az értékeléseid erős hatással vannak a vásárlói döntéshozatalra.

Megkerülhetetlen tényezővé váltak a leendő ügyfeleid szemében és mivel nagyjából 3-4 másodpercet kapunk a figyelmükből fontos, hogy ezt az időt maximálisan kihasználjuk. Tehát a cikk első felében feltett kérdésre a válasz egyértelműen az, hogy megéri ezzel foglalkozni, sőt létkérdés. Hiszen hiába dolgozol keményen a posztjaidon, írsz blogot, optimalizálod a honlapodat és állítgatod a hirdetéseidet, ha alapvetően nem egy bizalomkeltő összképet kap az értékelések miatt, ha elkezd motoszkálni benne a kisördög, hogy rendben van, nagyon szuper, amit eddig olvastam, de miért csak 3.9 az értékelése ennek a szolgáltatónak – akkor tovább fog görgetni. Ezért tartom az értékelések befolyásoló tulajdonságát elvitathatatlannak. 

Miért jó dolog az értékelések befolyásoló tulajdonsága?

A válasz egyszerű: mert ez egy olyan tényező, aminek a irányítása kizárólag rajtad múlik. Az értékeléseid megválaszolásával ugyanis tiéd lesz az utolsó szó. Mindent, ami abban a negatív, könnyfakasztó értékelésben áll megcáfolhatsz, bocsánatot kérhetsz, és amennyiben jogos észrevételt fogalmaztak meg: javíthatod. Ily módon habár a negatív értékelés nem fog eltűnni, te egy csapásra elveheted az élét és a saját javadra fordíthatod. Mert sosem azzal van a baj ha valami nem tökéletes. A baj az, ha nem is próbálod meg kijavítani. 

Ha te is azok közé tartozol, akik szeretnék időben, még a szezon bedurranása előtt rendbe tenni online jelenlétüket, akkor ez az ajánlat neked szól.⤵

Küld el nekünk 3 legproblémásabb, könnyfakasztóbb értékelésed és profi csapatunk most helyetted megválaszolja őket! Kattints a részletekért!